A-Pipe Jyväskylä Oy on kehittänyt huoltopalveluitaan

Kuvassa alarivissä LVI-projektipäälliköt Jouni Korhonen ja Nico Forsström, ylärivissä toimitusjohtaja Mikko Oksanen ja aluepäällikkö Simo Hujanen.
Kuvassa alarivissä LVI-projektipäälliköt Jouni Korhonen ja Nico Forsström, ylärivissä toimitusjohtaja Mikko Oksanen ja aluepäällikkö Simo Hujanen.
01.03.2024 | Rakentaminen, Yrityselämässä tapahtuu

– Olemme kehittäneet huoltopalveluidemme konseptia aikaisempaa joustavammaksi ja asiakkaita entistä paremmin palvelevaksi, kertoo A-Pipe Jyväskylä Oy toimitusjohtaja Mikko Oksanen.

A-Pipe Jyväskylällä on aikaisemminkin ollut ympärivuorokautinen huoltopäivystys, mutta se perustui viikon pituisiin varallaolojaksoihin, mikä keskitti työtaakkaa osalle asentajista ja aiheutti pulmia aikataulujen kanssa esimerkiksi loma-aikoina.

– Uusi 24/7-päivystyksemme hyödyntää Telian toimittamaa Touchpoint-mobiilivaihdetta. Asentajat kuuluvat soittorinkiin, johon Touchpoint ohjaa saapuvat puhelut satunnaisessa järjestyksessä.

– Soittaessaan päivystyksen numeroon 040 061 7465 asiakas kuulee tiedotteen, joka kertoo, että kyseessä on A-Pipe Jyväskylän päivystyspalvelu ja että palvelun tilaaminen tarkoittaa hinnaston hyväksymistä. Hinnasto näkyy a-pipe.fi/jyvaskyla-sivulla.

Mikko Oksasen mukaan uudistunut päivystyspalvelu on saanut hyvää palautetta.

– Tavoitettavuutemme on parantunut, hinnoittelu on avointa ja asiakkaan nähtävissä.

– Lisäksi nettisivumme osoitteessa a-pipe.fi ovat uudistumassa näinä aikoina.

Lämpöpumppujen laatumerkkien valtuutettu huolto

A-Pipe Jyväskylä Oy:n painopiste on yrityksille suunnatuissa palveluissa. Asiakkaita ovat mm. taloyhtiöt, kaupan alan toimijat ja teollisuusyritykset.

– Jonkin verran palvelemme myös kuluttaja-asiakkaita tekemällä yksittäisiä huoltoja, mutta pääsääntöisesti toimimme B2B-sektorilla, Oksanen mainitsee.

A-Pipe Jyväskylä on useiden tunnettujen lämpöpumppuvalmistajien valtuutettu myyjä ja merkkihuolto.

– Äskettäin solmimme sopimuksen Oilonin kanssa. Olemme myös Lämpöässän, CTC:n, NIBEn, IVT:n ja Gebwellin merkkihuolto.

– Teemme paljon lämpöpumppujen takuuhuoltoja sekä takuuajan ulkopuolisia korjauksia ja huoltoja. Lisäksi hoidamme yleisiä LV-huoltotöitä. Teemme vuosittain yli 2 000 huoltokeikkaa.

Keskisuomalaista ammattitaitoa

A-Pipe Jyväskylän riveissä työskentelee n. 30 ammattilaista.

– Meillä on monipuolisesti osaamista mm. putkitöihin, ilmanvaihtoon, sprinklereihin ja öljypolttimiin, ja myös kylmätekniikan töitä teemme jonkin verran itse, Oksanen sanoo.

– Toimimme Keski-Suomen alueella Jyväskylästä käsin sellaisella säteellä, joka on vielä matkakulujen kannalta asiakkaalle taloudellinen.

Hankkeiden varma toteuttaja

A-Pipe Jyväskylä Oy on luotettava toteuttaja kaiken kokoisissa LVI-hankkeissa. Esimerkiksi taloyhtiön linjasaneerauksessa tilaajalle ratkaisevan tärkeä asia on kustannustehokkuus

– Meiltä se onnistuu, toteaa Mikko Oksanen.

– Osaamme löytää edullisempia mutta toimivia vaihtoehtoja. Kustannussäästöjä tarvitaan taloyhtiömaailmassa, sillä rahan hinta on noussut ja lainan saaminen vaikeutunut.

Suurissa hankkeissa A-Pipe Jyväskylä Oy on ollut mukana myös kaupan alan kohteissa.

– Osuuskauppa Keskimaalle olemme tuttu ja luotettu ratkaisujen toimittaja. Olemme tehneet mm. energiatehokkuuden parantamishankkeita isoihin kauppakeskuksiin ja pienempiinkin kiinteistöihin.

– Mittavia hankkeita varten meillä on käytettävissämme erinomaiset yhteistyökumppanit esimerkiksi kylmätekniikan järjestelmiin, automaatioon ja sähköurakointiin. Kumppaneidemme kautta voimme tarjota kattavan skaalan talotekniikan palveluita. Joka vuosi olemme mukana useassa KVR-hankkeessa, Oksanen kertoo.

Dokumentaatio kertoo asiakkaalle tehdyt työt

A-Pipe Jyväskylän valttikortteja ovat talotekniikan kokonaisvaltainen osaaminen ja vankka kokemus.

– Eipä juurikaan tule enää vastaan sellaisia ennen näkemättömiä asioita, joista ei mitään tietäisi. Tekniikka toki kehittyy koko ajan, ja pysyttelemme tiukasti ajan hermolla. Koulutamme henkilöstöämme jatkuvasti, korostaa Mikko Oksanen.

– Olemme hioneet palvelukokonaisuutta sujuvammaksi. Otimme mm. käyttöön toimituskalenterit, jotka lisäävät toimitusvarmuutta.

Oksanen kuvailee, kuinka A-Pipe Jyväskylän toiminnanohjausjärjestelmä tukee työskentelyä ja mahdollistaa dokumentaation.

– Huoltoasennuksilla tarvittavat tiedot ovat toiminnanohjausjärjestelmässä reaaliaikaisesti asentajien saatavilla.

– Asentaja dokumentoi tekemänsä huoltotyön järjestelmään, minkä ansiosta asiakas saa meiltä aina tarkan huoltoraportin valokuvien kera. Dokumentaatio kertoo asiakkaalle läpinäkyvästi, mistä lasku koostuu. Tähän asiakkaat ovat olleet todella tyytyväisiä.

– Dokumentaatio auttaa myös meitä itseämme, jos kohteeseen palataan myöhemmin, vaikka vuosienkin päästä, Mikko Oksanen lisää.

Asiakaslähtöisyys kuuluu A-Pipe Jyväskylä Oy:n toimintatapaan.

– Asioista keskustellaan tiiviisti asiakkaan kanssa siten, että kaikilla on yhteinen tilannekuva. Yhdessä mietimme suuntaviivat ja ratkaisemme haasteet, jos sellaisia ilmenee.

A-Pipe Jyväskylä Oy
Vaihde: 010 229 0320
24/7 päivystys: 040 061 7465
[email protected]
www.a-pipe.fi

Haluatko oman yrityksen esille tähän?

Ota yhteyttä

Muita uutisia