Tehoa toimintaan Kihon kenttätyön- ja kalustonhallinnalla

Facebook
26.04.2022 | Maa- ja metsätalous, Yrityselämässä tapahtuu

Kiho Oy on kuopiolainen yritys, jonka kehittämä helppokäyttöinen kaluston- ja kenttätyönhallintajärjestelmä auttaa infra-alan yrityksiä toimimaan resurssiviisaammin.

Kiho auttaa yrityksiä tehostamaan ja optimoimaan kalustonsa sekä työvoimansa käytön. Samalla palvelu tarjoaa yrittäjille mahdollisuuden hallita omaa ajankäyttöään paremmin. Palvelu koostuu kolmesta osiosta, kenttätyönhallinnasta, kalustonhallinnasta sekä työajanseurannasta.

- On ollut hienoa nähdä kuinka asiakkaamme ovat saaneet konkreettisia hyötyjä palvelumme käytöstä, Kiho Oy:n myyntipäällikkö Otto Turunen toteaa.

Kihon avulla johdat yritystä reaaliajassa

- Kihon asiakasyritykset toimivat tyypillisesti maarakennus- ja infra-alalla, puunkorjuualalla, kiinteistönhoidossa sekä logistiikan parissa. Olemme tehneet pitkään yhteistyötä muun muassa infra-alan yritysten ja järjestöjen kanssa, jotta olemme osanneet kehittää palveluitamme vastaamaan toimialan erityistarpeisiin.

Kiho Kalustonhallinta -palvelun avulla voidaan optimoida kaluston käyttöastetta, helpottaa huoltojen seurantaa ja kehittää käytön taloudellisuutta. Palvelu tarjoaa myös kattavasti ratkaisuja pienemmän kaluston hallinnointiin. Datan perusteella koneiden ja laitteiden käyttökustannukset voidaan laskea tarkasti. Tämä helpottaa investointipäätösten tekoa ja konetyön tuntihintojen määrittämistä, Turunen kertoo.

- Kun yritys siirtyy arkensa hallinnassa sähköiseen maailmaan, paranevat projektien hallinta, toiminnan tehokkuus sekä yrityksen kannattavuus. Lisäksi saadaan säästöjä kalusto- ja hallintokuluissa. Asiakkaalle voidaan räätälöidä tarpeet täyttävä järjestelmäkokonaisuus sopivat ohjelmistomoduulit valitsemalla. Kihon mobiilikäyttöliittymä on kehitetty intuitiiviseksi ja ohjaavaksi, joten kirjausten tekeminen työmaalla on helppoa.

- Paikkatietoon perustuva palvelumme kertoo kentän kuulumiset kerralla ja tekee työstä tuottavampaa. Kihon avulla asiakas hallitsee kenttätyön suunnittelusta raportointiin ja tekijöiden tunneista laskutukseen. Palvelun avulla näkee reaaliaikaisesti, paljonko työaikaa kuluu mihinkin työtehtävään, millekin asiakkaalle, työmaalle tai kustannuspaikalle, Turunen selvittää.

- Avointen rajapintojen ansiosta Kihon voidaan liittää yrityksen muihin järjestelmiin, kuten laskutus- ja palkanlaskentaohjelmistoihin.

Vastaavasti työnjohto näkee reaaliaikaisesti työtehtävien tilan ja kuka tekee mitäkin. Suoritettujen tehtävien ajankohdat, tiedot ja kuvat säilyvät tallessa. Kun tilanne elää, työnjohto voi reagoida reaaliaikaisen tiedon valossa. Työntekijällä on oma työlista ja kaikki töiden suorittamiseen tarvittavat tiedot, kuten sijainnit, reitit, tuotteet ja ohjeet kulkevat mobiililaitteessa mukana, Otto Turunen kuvaa järjestelmän ominaisuuksia.

Olemme mukana Maxpossa osastolla A139. Tervetuloa!

Kiho kasvaa ja kansainvälistyy

- Kotimaista Kiho-järjestelmää on kehitetty 2000-luvun alusta lähtien. Kiho Oy:n kasvuvauhti on ollut nopea ja tiimimme kasvaa vauhdilla. Tällä hetkellä yritys työllistää yli 50 työntekijää. Toimipisteitä meillä on seitsemän. Lisäksi yrityksellä on tytäryhtiö USA:ssa. 

- Olemme vakiinnuttaneet toimintamme Suomen markkinoilla. Kihon palveluita käyttää jo yli 1000 yritystä. Meillä on meininki kasvaa, lisätä myyntiä ja kansainvälistyä – järkevästi ja pitkäjänteisesti, luonnehtii Otto Turunen Kiho Oy:n toimintaa.

www.kiho.fi

Haluatko oman yrityksen esille tähän?

Ota yhteyttä