Täydellinen talotekniikkaratkaisu yhdeltä toimittajalta

Facebook
06.07.2021 | Rakentaminen

Spigot toimittaa vuosittain talotekniikkaratkaisut noin 100 asuinrakennukseen Uudellamaalla. Yritys on onnistunut luomaan talotekniikkatoimituksiin kaivattua selkeyttä Spigot Tyyliturva -konseptillaan, joka on selkein tapa huolehtia tulevan kodin talotekniikasta. Kyseessä on oikotie toimivaan kotiin monesti sekavalta tuntuvan talotekniikan maailman läpi.

– Rakentamisessa talotekniikan osuus on nopeasti muuttuva iso kokonaisuus ja lisäksi markkinoille tulee paljon uusia tuotteita sekä järjestelmiä. Asiakkailla ei ole välttämättä riittävästi ammattitaitoa tehdä oikeita talotekniikkaan liittyviä valintoja. Me teemme sekä LVI:tä että sähköä, jonka ansiosta pystymme ratkaisemaan ongelman.

– Spigot Tyyliturva -konsepti mahdollistaa, että asiakkaan tarvitsee helpoimmillaan valita vain pintakalusteet sekä lämmitysmuoto. Autamme tarvittaessa myös lämmitysmuodon valinnassa. Huolehdimme asiakkaan puolesta, että talotekniikkaa pelaa ja laitteet toimivat hyvin yhteen, toimitusjohtaja Olli Huhtala esittelee.

Spigot Tyyliturva -konsepti mahdollistaa hinnoittelun suunnittelusta asennukseen, jolloin asiakas voi tehdä valintojaan myös hintanäkökulmasta.

– Usein asiakkaalla on tietty talotekniikkabudjetti, jonka jälkeen tämä lähtee suunnitteluttamaan kohteen tekniikkaa. Monessa tapauksessa LVI- ja sähkösuunnitelmat tulevat eri paikoista, joilla lähdetään kilpailuttamaan ja monesti pilkkomaan urakkaa eri toimijoiden kesken, jolloin siellä voi olla erikseen lämmitys-, putki- ja sähköurakoisija. Tästä johtuen monesti käy myös niin, että hintabudjetti ei kohtaakaan sitä, mitä haluttiin saada. Meidän konseptilla tämä hintakeskustelu käydään heti projektin alussa. Katsomme mikä on asiakkaan budjetti, mitä sillä saa ja pitääkö budjettia kenties muokata, että saadaan juuri sitä mitä halutaan.

Kun Spigot on tehnyt kohteen suunnitelman ja urakoinut tekniikan, voidaan välttyä harmittavilta urakkarajakiistoilta, joita ns. normaalimallissa syntyy Huhtalan mukaan aika usein. Urakan aikana ei myöskään paljastu yllättäviä lisäkustannuksia aiheuttavia osa-alueita, jotka eivät kuulu kenellekään.

– Olemme valinneet käyttämämme talotekniikkaratkaisut niin, että niistä saadaan rakennettua toimivia kokonaisuuksia. Asiakkaalla on toki valinnanvaraa esim. vesikalusteiden osalta, jos asiakas haluaa vaikkapa jonkin tietyn hanan tai altaan, mutta itse talotekniikkajärjestelmän peruskomponentit ovat meidän valitsemiamme.

– Konseptimme lähtee siitä, että talotekniikkalaite ei ole asiakkaalle se kaikkein merkityksellisin asia, vaan tärkeintä on se, että se toimii ja sille on hyvät takuut.

Asiakas huolehtii kohteen tyylistä ja Spigot teknisistä ratkaisuista

– Tyyliturva-termi tulee siitä, että asiakkaalle jää kohteen tyyli ja me hoidamme kokonaisuuden turvallisesti maaliin teknisten ratkaisuiden osalta. Uskomme siihen, että toimintakonseptimme tulee lopulta asiakkaalle edullisemmaksi.

Huhtala muistuttaa, että kokonaishintaan täytyy laskea myös talon elinkaarikustannukset, eli kuinka paljon kohdetta huolletaan ja kuinka paljon asiakas joutuu käyttämään aikaa siihen, että kohteen tekniikka toimii suunnitellusti.

– Meiltä saa täsmälliset kohteen huolto ja hoito-ohjeet ja kun asiakkaan oma ammattitaito loppuu, pysymme lähellä laitteiston takuuajan jälkeenkin. Esim. lämmitysjärjestelmään joudutaan tyypillisesti tekemään säätötöitä aika-ajoin ja kauttamme saa kaikki muutkin talotekniikan ylläpidolliset toimenpiteet.

www.spigot.fi

Artikkeli on julkaistu Uudenmaan Rakennusmaailma -lehdessä 3/2021 (asuntomessunumero).

Haluatko oman yrityksen esille tähän?

Ota yhteyttä