Pyydä tarjous

Hydroline Services – ja taas toimii!

3D-skannaus meneillään.
3D-skannaus meneillään.
02.06.2022 | Yrityselämässä tapahtuu, Teollisuus

Viruspandemia on pitänyt koko maailmaa otteessaan jo yli kaksi vuotta, ja tänä keväänä Euroopassa on syttynyt sota. Poikkeuksellinen aika on aiheuttanut yritystoiminnalle vaikeuksia, kun materiaalien ja komponenttien saatavuus on vaikeutunut ja toimitusajat pidentyneet.

– Tällaisessa tilanteessa on entistä merkityksellisempää huomata, että koneen tai sen osan korjaaminen uudenveroiseksi lyhyellä toimitusajalla ja kilpailukykyisellä hinnalla on erittäin varteenotettava vaihtoehto uuden tuotteen hankkimiselle, korostaa Hydroline Services -liiketoiminnasta vastaava Antti Kerppilä.

Luotettavaa palvelua epävarmoinakin aikoina

Hydroline Services huoltaa ja kunnostaa hydraulisylintereitä osana hydraulisylintereitä valmistavan Hydroline Oy:n palvelutarjontaa. Huollon toimipisteet sijaitsevat Siilinjärven Vuorelassa sekä Hämeenlinnassa.

Antti Kerppilä kertoo, että Hydroline Services pystyy palvelemaan edelleen ripeästi maailman myllerryksistä huolimatta.

– Seuraamme jatkuvasti varastotilannettamme ja arvioimme, mitä materiaaleja on syytä pitää hyllyssä. Esimerkiksi tiettyjä kromattuja sylinterin männänvarsia ja putkia pidämme aina varastossa, jotta pystymme auttamaan asiakkaitamme nopeasti.

– Toimitusaikojen ennakoimattomuus on aiheuttanut painetta kasvattaa varastojamme. Vuosien kokemuksella olemme pystyneet arvioimaan materiaalien ja osien tarvetta ja siten optimoimaan varastointia.

Asiakas saa Hydroline Servicesiltä kustannus- ja aikatauluarvion ennen työtä ja työn valmistuttua raportin siitä, mitä on tehty.

– Huollamme ja kunnostamme kaikkien valmistajien hydraulisylintereitä. Annamme työllemme takuun, Kerppilä toteaa.

Asiakas päättää

Antti Kerppilä korostaa, että asiakas päättää, kuinka edetään: korjataanko vai ei.

– Asiaan vaikuttaa tietenkin hinta. Pienen ja yksinkertaisen sylinterin korjaaminen ei välttämättä ole taloudellisesti järkevää, suuren tai muuten erikoisemman sylinterin korjaaminen sen sijaan usein on. Toinen tärkeä tekijä on aika. Suhteellisen yleisenkin uuden sylinterin toimitusaika valmistajalta voi olla useita kuukausia, jolloin rikkoutuneen sylinterin korjauttamisesta tulee perusteltu vaihtoehto.

– Jos asiakas päättää korjauttaa sylinterin, hankimme tarvittavat osat ja tarvittaessa koneistamme ne. Hitsaustöitä yleensä tarvitaan putken ja varren korjauksissa, hitsaukset teemme omassa hitsaamossamme. Kokoonpanon jälkeen jokainen korjattu sylinteri koeponnistetaan testipenkissä.

Räätälöityä sylinterivalmistusta

Kasvavana Hydroline Servicesin palveluna on uusien, asiakkaalle räätälöityjen sylintereiden valmistus. Antti Kerppilän mukaan kokonaan uuden sylinterin valmistus voi tulla kyseeseen, jos entinen on niin huonossa kunnossa, että sen korjaaminen ei kannata.

– Tai sitten asiakas haluaa meiltä suoraan uuden, hänen tarkoituksiinsa räätälöidyn sylinterin tai muutamia sylintereitä. Sellaisia, joita ei valmiina ole tarjolla "kaupan hyllyltä", ja joissa tarvittava kappalemäärä on niin pieni, että teolliset valmistajat eivät voi niitä ottaa valmistaakseen.

– Hydroline Services tarjoaa kilpailukykyisen vaihtoehdon sylinterin valmistukseen. Tarvitsemme ainoastaan mitat ja vaadittavat suoritusarvot. Hydroline Servicesin oman suunnitteluosaamisen lisäksi voimme hyödyntää Hydroline Oy:lle kymmenien vuosien aikana kertynyttä sylinterivalmistuksen tietotaitoa.

3D-skannaus tuottaa tarkat mitat

Hydroline Servicesillä on laitteistot ja ohjelmistot hydraulisylintereiden ja muidenkin kappaleiden 3D-skannaukseen.

– Ehjästä sylinteristä saadaan 3D-skannerilla suoraan koneistukseen käyvä malli. Jos kyseessä on sylinteri, josta on jokin osa hajonnut korjauskelvottomaksi, voimme ottaa koko sylinteristä mitat 3D-skannerilla ja täydentää valmistukseen tarvittavaa mallikuvaa rikkoutuneen komponentin osalta Hydroline Servicesin omalla suunnittelulla.

– Mallinnusdokumentit asiakas saa halutessaan itselleen, Kerppilä lisää.

Kohti kumppanuutta

Hydroline Servicesin asiakaskunta ulottuu maa- ja metsätalousyrittäjistä ja pienistä koneyrityksistä aina Suomen suurimpiin maansiirtoyrityksiin ja kaivosteollisuuden toimijoihin.

– Kasvava sektori on teollisuus, varsinkin terästeollisuus. Metsäteollisuudessa asiakkaitamme ovat paperi- ja selluyhtiöt sekä mekaanisen metsäteollisuuden yritykset ja laitokset. Energia-alalta palveluitamme käyttävät mm. voimalaitokset, listaa Antti Kerppilä.

– Meillä on useiden asiakkaiden kanssa Hydroline Servicesin koko historian mittainen yhteistyösuhde. Pyrimme asiakkaidemme kanssa kumppanuuteen, joka tukee heidän ydintoimintaansa parhaalla mahdollisella tavalla.

Nopeasti ja luotettavasti

Hydroline Servicesin periaatteita ovat palvelun nopeus ja luotettavuus.

– Asiakkaissamme on paljon perheyrityksiä, joiden leipä on kiinni siitä, että koneet toimivat, Antti Kerppilä muistuttaa.

– Hydroline Servicesin molemmissa toimipisteissä, Hämeenlinnassa ja Siilinjärvellä, toimintatavat ovat yhtäläisen tehokkaita ja järjestelmällisiä.

Hydroline Servicesillä on laadun (ISO 9001), työterveyden ja työturvallisuuden (ISO 45001) ja ympäristön (ISO 14001) sertifikaatit.

– Ammattitaidon suhteen tilanne on hyvä, sillä meillä työskentelee Hydrolinen sylinteritehtaan puolelta tulleita henkilöitä, joilla on vahva halu ja kyky ratkaista eteen tulevia ongelmia. Kohteiden skaala on hyvin laaja yhdellä kädellä nostettavista sylintereistä neljän–viiden tonnin jättiläisiin, kertoo Kerppilä.

Elinkaaritehokkuutta ennakoivalla kunnonvalvonnalla

Uudenlainen palvelumuoto Hydroline Servicesillä on hydraulisylinterin ennakoiva kunnonvalvonta eli LEO (Lifecycle Efficiency Online). Se on järjestelmä, jonka avulla saadaan kerättyä dataa hydraulisylintereiden toiminnasta ja kunnosta. LEO-dataa voidaan käyttää hyödyksi kunnossapidon ja huollon suunnittelussa.

– Ennakoiva kunnonvalvonta helpottaa asiakkaan prosessien tehostamista. Voimme asentaa vaikkapa kaivoksen kaivinkoneeseen LEO-mittausantureita, joiden tuottamaa informaation perusteella kuljettaja pystyy optimoimaan työskentelyään polttoainetta ja koneen kulumista säästäväksi suhteessa mahdollisimman hyvään tehokkuuteen, Antti Kerppilä kuvailee.

– Lisäksi LEO löytää asiakkaille aidosti ratkaisuja ongelmiin. Esimerkiksi eräällä asiakkaalla rikkoutui epätavallisen suuri määrä hydraulisylintereitä. Asensimme LEO-järjestelmän ja keräsimme dataa koneiden eri käyttötilanteista ja olosuhteista. Data-analyysin perusteella löysimme asiakkaalle tiettyjä rikkoontumista edistäneitä tekijöitä, jotka asiakas pystyi eliminoimaan työskentelytapoja muuttamalla ja säästi siten selvää rahaa.

hydrolineservices.fi
hydroline.fi
Facebook
Instagram
YouTube

Vuorela, Siilinjärvi
Katekuja 9, ovi S1
+358 17 265 7090
[email protected]

Hämeenlinna
Konepajantie 9
+358 3 345 4320
[email protected]

Muita uutisia