Räätälöity kuvapankki tuo viestintään kaivattua potkua

Facebook
17.03.2023 | Yrityselämässä tapahtuu

Yritysmaailmassa kamppaillaan jatkuvasti paremman näkyvyyden puolesta ja visuaalinen viestintä korostuu yritysten markkinoinnin välineenä. Tässä kilpailussa voittajiksi nousevat ne, jotka onnistuvat tuomaan Itsensä aidosti esiin.
– Minulle valokuva on tapa nähdä maailmaa, koskettaa ja tulla nähdyksi. Kukaan ei pysty tekemään juuri niin kuin sinä teet, eikä näin ollen myöskään näyttämään samalta kuin sinun yrityksesi. Yksi kuva voi kertoa enemmän kuin tuhat sanaa on etenkin tänä päivänä paikkansa pitävä vanha viisaus. Yrittäjien kannattaisikin muistaa, että yrityksen oman kuvapankin avulla voit erottautua kilpailijoista juuri niin uniikilla tavalla kuin olet, kiteyttää pitkän linjan ammattivalokuvaaja Salla Seeslahti.

Digitalisaation sekä markkinointikanavien lisääntymisen myötä yrityksillä on yhä kasvavampi tarve erottautua kilpailijoistaan. Tänä päivänä ei riitä kuukausittainen, suurimmalla osalla sähköpostin syövereihin hukkuva uutiskirje. Nykyisin yrityksillä on myös vahva halu tuoda oma tarina julki. Kuvan avulla voidaan välittää viesti halutulle kohderyhmälle yksinkertaisesti sekä tehokkaasti ja monesti kuva toimii jopa videota paremmin informaation lähteenä.

– Kun visuaaliseen ilmeeseen kiinnitetään huomiota, saadaan sillä kaivattua lisäpotkua mihin tahansa markkinointikanavaan, kertoo Seeslahti.

– Monesti yrityksen mainonnan perusasiat ovat hyvällä mallilla, mutta jostain syystä viimeistely ontuu. Syy saattaa löytyä visuaalisesta ilmeestä, kuvat edellähän esimerkiksi some markkinoinnissa edetään. Ammattilaisen kanssa suunnitellun ja räätälöidyn visuaalisen ilmeen avulla tehdään juuri sinun yrityksesi näköistä markkinointia, jonka avulla kasvatetaan yrityksen läpinäkyvyyttä, inhimillisyyttä, luotettavuutta sekä kurkotetaan kohti unelmia. Valokuva on kannattava investointi, jonka hedelmistä voi nauttia parhaimmillaan useiden vuosien ajan.

Ammattilaisen ottamalla kuvalla on aina laatutakuu

Vaikka olemmekin tottuneet kantamaan valokuvausominaisuuden sisältäviä mobiililaitteita taskussamme, on valokuvausalan ammattilaisen ottama kuva laadultaan eri tasolla eikä niitä voi verrata oikeastaan missään yhteydessä. Valokuvauksen harrastaja voi päästä jo lähelle, mutta varsinkin yhtenäisen kuvakokonaisuuden luominen on silti haastavaa. Vaikka järjestelmäkamera olisikin ulottuvilla, on ammattivalokuvaajan kalusto aivan eri tasolla kaikin puolin. Myös kuvaustilanteiden haasteet, kuten valaistus hoituu ammattitaidolla ja näin taataan, että asiakas saa käyttöönsä huippulaatuisen ja viimeistellyn kuvan tilanteesta kuin tilanteesta.

– Ammattilaisella on aina kokemuksen myötä harjaantunut visuaalinen näkemys tilanteesta ja ammattilainen selviää kuvaustilanteiden haasteista helpommin, Seeslahti korostaa ja jatkaa:

– Ammattilaisen ottamissa kuvissa on aina laatutakuu ja hyvät kuvat lisäävät myös yrityksen ammattimaisuutta ja uskottavuutta. Kukaan tuskin haluaa näyttäytyä esimerkiksi sosiaalisessa mediassa tai yrityksen kotisivuilla tylsänä passikuvana, jos on mahdollista tulla oikeasti ja aidosti esille omana itsenä, sellaisella ilmeellä mikä sopii itselle parhaiten.

Tyylikkyyttä ja ajattomuutta omalla kuvapankilla

Yksi yritysmarkkinoinnin tärkeistä kivijaloista on räätälöidyt ja yrityksen tarpeen mukaan luodut kuvapankit, joihin Salla on muun muassa erikoistunut. Kuvapankilla tarkoitetaan useista valokuvista ja aihepiireistä koostuvaa kuva-arkistoa. Internet tarjoaa useita maksullisia sekä ilmaisia kuvapankkeja, joita useat mainostajat, yritykset sekä muut toimijat käyttävät päivittäin. Ongelmana verkosta löytyvissä kuvapankeissa on, että samat kuvat ovat kaikkien käytettävissä ympäri maailmaa. Esimerkiksi juuri omalle verkkosivuille ladattu kuva voi tulla vastaan jossain toisessa yhteydessä. Pahimmillaan valmiista kuvapankista otettu kuva voi antaa täysin vääränlaisen kuvan yrityksen toiminnasta, eikä tue yrityksen omaa liiketoimintaa.

– Asiakkaan toiveiden mukaan koostettu kuvapankki takaa yritykselle oman yhtenäisen visuaalisen ilmeen, josta on helppo poimia oikeanlainen, asiakkaan mielenkiinnon herättävä materiaali kaikkiin yrityksesi käyttämiin markkinointikanaviin. Myös aikaa vievä valmiiden kuvapankkien selaaminen jää pois, joten senkin ajan voi käyttää muun liiketoiminnan hyödyksi.

Oikealla hetkellä, oikeassa paikassa

Polvijärveltä Hukkalan kylästä kotinsa löytänyt pitkän linjan ammattivalokuvaaja Salla Seeslahti tarjoaa yrityksille ainutlaatuisen mahdollisuuden erottautua kilpailijoistaan. Valokuvausalan yrittäjänä jo useamman vuoden toimineen Seeslahden kipinä valokuvaamiseen syntyi siitä ajatuksesta, kuinka yksi ohi kiitävä hetki voi olla tallentamisen arvoinen. Siihen silmänräpäykseen voi sisältyä paljon vahvaa tunnetta sekä valtava määrä informaatiota tai yksi selkeä kohdennettu sanoma. Kun se hetki koittaa on pyrittävä olemaan oikeassa paikassa oikeaan aikaan.

Valokuvaus on hyvin mielenkiintoinen työ, jossa tulee vastaan erilaisia tilanteita sekä asiakkaita, joiden tarpeet otetaan aina huomioon.

– Yksi loistavimmista ominaisuuksista, mitä valokuvaajan työhöni liittyy, on työn monipuolisuus. Työssäni saan kohdata eri alojen yrittäjiä sekä yrityksiä henkilökuntineen. Pääsen näkemään erilaisia tuotantovaiheita ja mitä erilaisimpia tuotteita sekä tuotantotiloja. Vastaan tulee tietysti myös perheitä, lapsia, hääpareja sekä lemmikkejä, Seeslahti kertoo.

Yksityisyrittäjänä Salla Seeslahden palveluissa korostuvat joustavuus, nopeus ja mutkattomuus. Salla toimii pääsääntöisesti Pohjois-Karjalan ja Pohjois-Savon alueella, mutta tarvittaessa vaikka koko Suomen alueella.
Salla Seeslahden taidokkaisiin valokuviin voit käydä tutustumassa hänen kotivivuillaan www.sallaseeslahti.com sekä Instagramissa @sallaseeslahti, voit seurata häntä myös Facebookissa Valokuvaaja Salla Seeslahti.


Salla Seeslahti puh. 045 126 0419
[email protected]
www.sallaseeslahti.com
Instagram
Facebook

Haluatko oman yrityksen esille tähän?

Ota yhteyttä

Muita uutisia