Yritysmaailma parantaa palveluitaan

Medianomi Tomi Kaverinen vastaa jatkossa mm. Yritysmaailman videoiden tuottamisesta.
Medianomi Tomi Kaverinen vastaa jatkossa mm. Yritysmaailman videoiden tuottamisesta.
20.04.2023 | Yrityselämässä tapahtuu

Tämän päivän yritysmaailmassa näkyvyys ja erottautuminen kilpailijoista on noussut arvoon arvaamattomaan. Yritysten mainonta on myös muuttunut ja yritysten tarpeet räätälöidyille markkinointisisällöille ovat kasvaneet. Kaikilla yrityksillä on tarina, jonka takana voi olla henkilöitä, innovaatioita tai suuria unelmia. Näiden tarinoiden ja Yritysmaailman uuden videopalvelun avulla yrityksenne voisi saada entistä näkyvämmät kasvot, herättää tunteita ja tavoittaa asiakkaat aiempaa henkilökohtaisemmin. Yritysmaailman toiminnan motto kiteytyykin sanoihin, ”Sinä osaat, me kerromme sen”.

Uusia tuulia, uusia palveluita

Tänä keväänä Yritysmaailma laajensi monipuolista sisällöntuotanto- ja julkaisupalvelutarjontaa yritysvideoiden puolelle. Ammattilaisten joukkoon liittyi kevään aikana medianomi Tomi Kaverinen, joka vastaa jatkossa muun muassa Yritysmaailman videoiden tuottamisesta.

– Valmistuin Karelia-ammattikorkeakoulusta viime vuoden (2022) lopulla ja oli hienoa päästä käynnistämään Yritysmaailman videotuotantopalvelua, Tomi kertoo.

– Tässä työssä saa käyttää luovuuttaan hyväksi. Pidän tarinoiden kertomisesta, koenkin tarinallistamisen vahvuutenani. Tällä tarkoitan sitä, että osaan tunnistaa tarinan ihmisten sekä asioiden takana ja tyylini kirjoittaa sisältöjä on luova. Tällainen työnkuva sopii minulle oikein hyvin, myhäilee Tomi.

Media-alan moniosaaja

Media-alasta on kasvanut hyvin laaja käsite, joka koostuu lukuisista eri työtehtävistä ja osaamisaloista. Karelia-amk kouluttaa media-alan moniosaajia, joiden joukkoon Tomikin kuuluu.

– Minulle sopi erittäin hyvin se, että opinnoissa ei keskitytty yhteen tiettyyn asiaan, vaan päästiin tekemään kaikenlaisia projekteja. Se auttoi löytämään ne omat kiinnostuksen kohteet helpommin, Tomi sanoo ja jatkaa:

– Opiskeluissa keskityin aika paljon videoiden lisäksi myös äänisuunnittelun suuntaan, jotka monesti kulkivat käsikädessä videoprojektien kanssa. Tuotin myös podcasteja, joiden tekemisestä pidin todella paljon. Podcasteja teen myös mielelläni lisää, jos tarve vaatii.

Yritysvideon monet mahdollisuudet

Hyvin tuotetuilla ja toteutetuilla yritysvideoilla on valtavasti potentiaalia tuoda lisää potkua yrityksen markkinointiin. Videoiden tyyli on vapaa ja sisällöt suunnitellaan aina yhdessä, näin saadaan aikaan yrittäjän omannäköinen, asiakasta puhutteleva lopputulos.

– Hyvin toteutettua sisältöä on mukava jakaa omissa kanavissa ja se herättää katsojien mielenkiinnon, Tomi mainitsee.

Videot taipuvat myös monenlaiseen tarkoitukseen, esimerkiksi yrityksen päivittäisen toiminnan, arvojen, palveluiden tai tuotteiden esittelyyn. Tässä ei ole vielä suinkaan kaikki mahdollisuudet. Videoita voidaan hyödyntää myös yrityksen sisäisessä viestinnässä ohjeistuksien tekemiseen tai vaikkapa lisätä rekrytointiin puhtia, rajoja ei oikeastaan ole. Visuaalisesti kerrottu tarina toimii hyvin myös myyntitilanteessa. Videon avulla on helppo havainnollistaa asiakkaalle, millainen yhteistyökumppani olisit.

Matalalla kynnyksellä, vaan ei matalalla laadulla

– Ei kun vaan matalalla kynnyksellä kokeilemaan, Tomi toteaa ja lisää:

– Sellaisen ajattelun, että ”mitäpä minä siinä videolla sanoisin” tai ”kannattaako sitä nyt tästä hommasta muille mainita ” voi heittää romukoppaan. Omasta tekemisestä kannattaa olla aidosti ylpeä ja näyttää se myös muille. Videotuotanto voi kuulostaa äkkinäisesti suurelta projektilta, mutta sitä sen ei tarvitse olla. Kyse voi olla ihan vain somea varten tehdystä lyhyestä videosta, jota voi matalalla kynnyksellä kokeilla yrityksen somekanavissa. Asiakkaan toiveet ja lopputuloksen laatu edellä mennään aina, rohkeasti vaan mukaan, Tomi sanoo lopuksi.

Ideoidaan yhdessä!

[email protected]
050 310 6956
yritma.fi

Haluatko oman yrityksen esille tähän?

Ota yhteyttä

Muita uutisia