Kyberturvallisuudesta merkittävä kilpailukykytekijä suomalaisille yrityksille

Facebook
05.02.2019 | Teollisuus
Yritysten on merkityksellistä luoda yrityksen sisäinen kybertuvallisuuskulttuuri, jonka tulisi olla osa koko yrityksen toimintaympäristöä ja johtamista. Uhkien 100 % torjuminen ei ole mahdollista, mutta uhkien aktivoituessa on organisaatiossa tärkeää osata toimia oikein, jolloin tärkeään rooliin nousee näihin uhkiin varautuminen. Kyberturvallisuuteen kannattaa panostaa, sillä suomalaisten yritysten turvallisuus näyttäytyy positiivisena kilpailutekijänä maailmalla. – Olen valmistellut vaaleihin vaikuttamiseen liittyvästä aineistosta esitystä, joka on koko läntisessä maailmassa hyvinkin kuuma aihe. Pohdin siinä erityisesti sekä kyberteknisiä että kyberpsykologisia vaikutuskeinoja, mitä vaikutuskeinoja siellä on ja miten niihin tulisi valmistautua. Tämä on ajankohtaista meillä Suomessakin, kun valmistaudumme huhtikuun eduskuntavaaleihin ja toukokuun europarlamenttivaaleihin. Kansainvälisessä keskustelussa kyberturvallisuudesta, digitaalisessa toimintaympäristössä, nousee aika vahvasti esille yhteiskunnallinen näkökulma vaaleihin vaikuttamisesta, Aalto-yliopiston kyberturvallisuuden työelämäprofessori Jarmo Limnéll kertoo.Lue koko artikkeli näköislehdestä sivulta 20.Teollisuusuutiset 1/2019

Haluatko oman yrityksen esille tähän?

Ota yhteyttä