Administer on paikallisesti palveleva tilitoimisto ja taloushallinnon kotimainen moniosaaja

© contrastwerkstatt – AdobeStock
© contrastwerkstatt – AdobeStock
15.02.2024 | Yrityselämässä tapahtuu

– Olemme vakaa ja osaava tilitoimisto, ja samalla myös taloushallinnon täyden palvelun talo, jonka tarjonnasta löytyvät HR-, talousjohto- ja lakipalvelut, sanoo Administerin Kuopion ja Varkauden toimipisteiden myyntipäällikkö Ville Halonen.

Administer on auktorisoitu tilitoimisto, joka on erikoistunut digitaalisiin taloushallinnon palveluihin. Administer tarjoaa markkinoiden laajimman taloushallinnon tuen alkaen peruskirjanpidosta ulottuen tarvittaessa koko talousosaston ulkoistamiseen. Administerin palvelut mukautuvat joustavasti asiakasyrityksen tarpeisiin.

– Kuopiossa olemme toimineet vuodesta 2015 ja Varkaudessa vuodesta 2022, Halonen mainitsee.

Myyntipäällikkö Ville Halonen. Kuva: Administer Oyj

Paikallisesti tavoitettavissa

Ville Halonen korostaa, että vaikka Administer on yksi Suomen suurimmista taloushallintopalveluiden tarjoajista ja digitaalisten ratkaisujen edelläkävijä, on palvelu paikallisella tasolla inhimillistä ja yksilöllistä.

– Ihmiseltä ihmiselle tässä työskennellään. Toimistollemme saa tulla käymään, sieltä ammattilaisemme tavoittaa henkilökohtaisesti.

– Minun tehtäväni on toimia linkkinä asiakkaiden ja palveluiden välissä, joten minuun voi muitta mutkitta ottaa yhteyttä kaikissa taloushallinnon kysymyksissä, olivatpa ne pieniä tai isoja.

Halonen kertoo, että henkilökohtainen kontakti ja tarvekartoitus ovat aina yhteistyön ensimmäiset askeleet.

– Mietimme asiakkaan kanssa yhdessä, miten alamme rakentaa siltaa nykytilanteesta tulevaisuuteen.

Aina tarpeeseen sopiva palvelupaketti

Administerin asiakkaina on monen kokoisia yrityksiä hyvinkin erilaisilta toimialoilta.

– Kevytyrittäjiä ja toiminimiyrittäjiä on paljon. Asiakkaiden toista laitaa edustavat kansainväliset suuryritykset. Palvelemme myös monia kuntia ja kaupunkeja.

Ville Halosen mukaan asiakasyrityksen koko tai yhtiömuoto ei määritä palvelukokonaisuutta, vaan paketti suunnitellaan aina asiakkaan tarpeiden mukaisesti.

– Voimme palvella kattavasti esimerkiksi pieniä yrityksiä, joilla ei ole omaa taloushallinnon henkilöstöä. Jos taas asiakkaalla on talousosaamista omasta takaa, Administer voi ottaa hoitaakseen valikoituja osa-alueita.

Kuva: picjumbo.com

Palvelun jatkuvuus on turvattu

Administerilla on jokaiselle asiakkaalle nimetyt kirjanpidon ja palkkapalveluiden vastuuhenkilöt, joilla on resurssit ja toimialaosaaminen asiakkaan asioiden hoitamiseen.

– Isona toimijana pystymme järjestämään myös varavastuuhenkilöt, joten sairastumisten ja lomien muodostama henkilöriski on käytännössä nolla. Palvelu pelaa aina, toteaa Halonen.

– Administerin riveistä löytyy hyvin paljon osaamista spesifeistäkin asioista. Meillä tieto liikkuu sujuvasti ja kysyjälle vastataan. Aina löytyy joku, joka osaa kertoa vaikkapa verotuksen kiemuroista tai jonkin tietyn toimialan erikoisuuksista.

Pitkäjänteistä kumppanuutta

Administer osaa ja haluaa kulkea yhtä matkaa asiakasyrityksen kanssa tämän kaikissa vaiheissa.

– Olemme luottokumppani asiakasyrityksen koko elinkaarella alkaen lähtökuopista toiminnan vakiinnuttamiseen. Kasvutarinaa luodaan yhdessä. Tuemme kasvuhakuisia yrityksiä tuottamalla lisäarvoa ja päätöksenteon perusteita esim. laskelmien ja suunnitelmien muodossa. Pystymme olemaan kumppanina, vaikka yritys kasvaisi isoksi ja kansainväliseksi oman alansa huipuksi.

– Mitä pidempään kumppanuus kestää, sitä mutkattomammaksi asioiden hoitaminen käy molemmin puolin, Ville Halonen tiivistää.

Palveluiden monipuolisuus ja skaalautuvuus on Administerin ehdoton vahvuus.

– Kirjanpidon, palkanlaskennan ja muiden taloushallintopalveluiden lisäksi Administerilla on tarjottavanaan talousjohto-, laki-, HR- ja ohjelmistopalvelut sekä kansainvälistyvän yrityksen palvelut, joita kaikkia kasvava ja kehittyvä yritys väistämättä tarvitsee. Meiltä saa kaiken saman katon alta.

Administer-konsernin koko osaaminen on asiakkaan käytettävissä Kuopion ja Varkauden toimipisteiden kautta.

– Etäyhteyksillä voidaan toki asioita hoitaa, mutta helposti onnistuu myös asiantuntijatapaamisen järjestäminen Kuopioon tai Varkauteen liittyen lakikysymyksiin, HR-asioihin tai talousjohtopalveluihin, Halonen sanoo.

Kuva: Administer Oyj

Digitaalisen taloushallinnon suunnannäyttäjä

Digitalisaatio on muuttanut taloushallinnon alaa varsin vahvasti. Prosessit ovat nyt tehokkaampia, luotettavampia ja läpinäkyvämpiä kuin paperisen taloushallinnon aikana.

– Henkilöstön työssä painopiste on siirtynyt laskennasta enemmän konsultatiiviseen rooliin. Digitalisaatio on avannut ja avaa valtavasti mahdollisuuksia, jotka koituvat asiakkaittemme eduksi parempina palveluina, kuvailee Ville Halonen.

Administerin oma ohjelmisto eFina on erittäin monipuolinen ja tehokas. Administer tarjoaa asiakkailleen perehdytyksen eFina-ohjelmiston käyttöön.

– Käyttöönottovaiheeseen varataan koulutus, ja lisäksi meillä on hyvät ohjemateriaalit. On kaikkien etu, kun järjestelmän käyttö saadaan alusta lähtien oikealle raiteelle.

– Kirjanpitoon ja palkanlaskentaan voi joka tapauksessa ottaa yhteyttä, jos jokin asia vähänkin askarruttaa. Kannattaa kysyä ennemmin kuin olettaa, Halonen muistuttaa.

Tarvittaessa Administer voi käyttää myös muita taloushallinnon järjestelmiä asiakkaan tarpeiden ja käytäntöjen mukaisesti.

Ammattilaisen apu on vastuullinen valinta

Ville Halonen toteaa, että yrityksen kannalta on turvallista ja vastuullista antaa taloushallinto ammattilaisten tehtäväksi.

– Ilman taloudellista vastuullisuutta yritys ei oikeastaan voi toimia tai olla olemassa.

– Toinen etu taloushallinnon ulkoistamisesta on tietenkin se, että sillä tavoin yrittäjä vapauttaa itselleen aikaa keskittyä ydintoimintaansa; siihen, mitä rakastaa tehdä ja miksi yrityksensä on perustanut. Yrittäjän ei tarvitse osata tehdä kaikkea itse.

Yksi kysytty Administerin palvelu on verotuksen optimointi palkanmaksun ja osinkojen keskinäisen suhteen osalta.

– Verotuksen vaihtoehtojen selvittäminen on ydinosaamistamme. Palkka-osinkosuhde on yleinen kysymys sekä uusilla että jo olemassa olevilla asiakkailla. Se kannattaa miettiä huolella. Autamme mielellämme tässäkin asiassa, ja voimme tarjota pelkästään tämän osa-alueen palvelun.

– Minulle saa soittaa tai laittaa sähköpostia, olen maakunnan yritysten käytettävissä. Yhteyttä voi ottaa matalalla kynnyksellä, sillä yhteydenotto ei tarkoita sitä, että tarvitsisi välttämättä hankkia meiltä palveluita, Halonen vinkkaa.

www.administer.fi | Facebook | LinkedIn | YouTube

Viestikatu 7 A, 3. krs, Kuopio. Vaihde 020 703 2000
Wredenkatu 2 (Navitas 1), Varkaus. Vaihde 0400 395 786

Myyntipäällikkö Ville Halonen
[email protected]
+358 40 651 2554


Administer Oyj tarjoaa:

Taloushallintopalvelut

  • Taloushallinnon ohjelmistot
  • Kirjanpito
  • Osto- ja myyntilaskujen käsittely
  • Raportointi
  • Perintäpalvelut

Palkkapalvelut

  • Palkkahallinto

HR-palvelut

  • Nykytilakartoitus
  • Jatkuva HR-tuki
  • Johtamisen ja tiimin kehittäminen
  • Lakisääteisten asiakirjojen suunnittelu ja laatiminen
  • Rekrytoinnit ja soveltuvuusarviot
  • Muutostilanteiden tuki (esim. muutosneuvottelut)
  • Työsopimukset ja toimenkuvien määrittely

Talousjohtopalvelut

  • Yritysjärjestelyt
  • Liiketoimintakartoitus
  • Sukupolvenvaihdos
  • Yrityksen arvonmääritys
  • Edunvalvontavaltuutus
  • Raportointi ja analytiikka
  • Verotus
  • Interim-toimeksiannot
  • Projektit ja muutoksen johtaminen

Lakipalvelut

  • Yrityksen lakiasiat
  • Työsuhdejuridiikka
  • Legal Administer –palvelu

Haluatko oman yrityksen esille tähän?

Ota yhteyttä