Autoklinikka Joensuu avasi uuden kolarikorjaamon

Joensuun Autoklinikan työnjohtaja Santtu Laakkonen toivoo, että asiakkaat ottavat yhteyttä matalalla kynnyksellä, olipa auton vaiva iso tai pieni. 
Joensuun Autoklinikan työnjohtaja Santtu Laakkonen toivoo, että asiakkaat ottavat yhteyttä matalalla kynnyksellä, olipa auton vaiva iso tai pieni. 
19.11.2021 | Yrityselämässä tapahtuu

Ikävän asian, kuten auton korjauksen hoitaminen on harvoin mukavaa, mutta Autoklinikalla sen hoitaminen on ainakin helppoa. Pankakoskentiellä sijaitsevasta uudesta toimipisteestä löytyvät kaikki kolarikorjaamo-, maalaus- ja tuulilasipalvelut. Elokuussa avatun monimerkkikorjaamon yrittäjät ovat pitkän linjan korjaamoyrittäjiä, jotka tekevät yhdessä osaavan henkilökunnan kanssa kaikkensa, että jokaiselle asiakkaalle jää hyvä mieli käynnistään.

Autovahinkoalan johtavana toimijana tunnettu Autoklinikka vahvisti palveluverkostoaan Joensuun uuden toimipisteen avauduttua aiemmin elokuussa. Kyseessä on iso ja laadukas yrittäjävetoinen monimerkkikorjaamo, jossa kaikki korikorjaustyöt hoituvat saman katon alla.

– Korjaamo on rakennettu useimmille autoileville Pohjois-Karjalaisille tuttuun Avain Vaunu -autoliikkeen entiseen kiinteistöön. Korjaamon koko on reilut 1000 neliötä asiakaspalvelu- ja tuotantotiloineen. Lisäksemme kiinteistön muissa tiloissa toimii vuokralaisia eri aloilta, kertoo Pekka Töhönen, yksi Joensuun uuden toimipisteen yrittäjistä.


Nykyaikainen maalaustila takaa onnistuneen lopputuloksen, muistuttaa Pekka Töhönen.

– Joensuun Autoklinikka on erikoistunut kaikkien automerkkien kolarikorjauksiin, tuulilasipalveluihin ja automaalauksiin. Uusi korjaamo on hyvällä paikalla ja meille on helppo tulla. Nykyaikaiset ja modernit tilat vastaavat Joensuun kokoisen kaupungin asiakkaiden tarpeisiin. Palvelumme on otettu hyvin vastaan, tällä hetkellä korikorjaamon ja maalauksen läpi kulkee toistakymmentä autoa viikossa, joka on nykyiselle henkilökunnalle aika sopiva määrä. Tulevaisuuden suunnitelmissa meillä on tarkoitus lisätä kapasiteettiamme ja henkilöstöämme, jatkaa Töhönen.

Autoklinikka Joensuun toimintaa pyörittää keväällä perustettu Joensuun Autovahinkokorjaamo Oy. Yrityksen taustalla on kaksi pitkän linjan korjaamoalan yritystä, Automaalaamo Töhönen Oy ja Eskon Autopelti Oy, joten uusi toimipiste pyörii vuosien vankalla kokemuksella ja näkemyksellä. Joensuun piste työllistää tällä hetkellä vakituisesti viisi henkilöä. Autoklinikan valtakunnallinen, kaikkien vakuutusyhtiöiden valtuuttama korjaamo verkosto kattaa tällä hetkellä yli 50 toimipistettä ympäri Suomen.

Vahinkotarkastuksesta se alkaa

Joensuun Autoklinikan työnjohtaja Santtu Laakkonen toivoo, että asiakkaat ottavat yhteyttä matalalla kynnyksellä, olipa auton vaiva iso tai pieni.

– Vahinkotarkastus kestää noin vartin ja siihen voi tulla meillä jopa ilman ajanvarausta. Vahinkotarkastuksessa tutkimme vaurion laajuuden ja selvitämme mitä pitää korjata. Vaihtoehtoisesti asiakkaamme voivat tehdä myös sähköisen vahinkotarkastuksen lähettämällä meille kuvat vaurioista. Tarvittavat laskelmat- ja tarkastustiedot toimitetaan tarvittaessa suoraan asiakkaan vakuutusyhtiöön. Tarkastus on aina ilmainen eikä sido asiakasta mihinkään.

Välitämme autostasi

Joensuun Autoklinikka palvelee kaikkia autoilijoita, auton merkistä ja mallista riippumatta. Ammattilaiset eivät tee autojen kasvojenkohotuksia tai ehostuksia vaan varmistavat että auto on yhtä turvallinen korjauksen jälkeen kuin se oli ennen vahinkoa. Nykyaikaisten autojen turvarakenteet edellyttävät ammattitaidolla ja oikeilla välineillä tehtyä kunnostusta.

– Henkilökuntamme on osaavaa porukkaa, joka välittää aidosti autostasi. Tehtävämme on korjata se kaikki, mitä vahingossa on rikkoontunut. Kaikki tarkoittaa kaikkea, vaurioituneen pellin lisäksi vaihdamme muun muassa jäähdyttimet, moottorin apulaitteet ja muut vaurioituneet osat. Työt tehdään aina autonvalmistajan vaatimusten mukaisesti takuutyönä. Vastuulliseen toimintatapaamme kuuluu, että tarpeettomia osia ei vaihdeta, turhaa työtä ei tehdä ja kaikki korjataan mikä korjattavissa on, Töhönen korostaa.

Autoklinikalle on ensisijaisen tärkeää, että asiakas voi jättää autonsa huoletta korjaukseen ja on varmasti tyytyväinen palveluun koko korjausprosessin ajan. Asiakastyytyväisyyttä mittaava NPS-luku onkin huipputasoa, 94,12 viimeisen 30 päivän ajalta.

Nykyaikainen työympäristö ja ammattitaito takaavat onnistuneen lopputuloksen

Joensuun Autoklinikka on panostanut henkilökunnan koulutuksen ja osaamisen lisäksi nykyaikaisiin ja toimiviin tuotantotiloihin sekä laitteisiin.

– Teemme kaikki korjaustyöt laadusta tinkimättä. Nykyaikaisen työympäristön ja työvälineiden ansiosta sama pätee myös maalaukseen, olipa kyseessä koko auton tai vaikkapa puskurin maalaus. Käytämme maalaustöissämme laadukkaita ja ympäristöystävällisiä automaaleja. Auton värisävy säädetään värinmittauslaitteella tismalleen oikeaksi, joten autosi maalipinnasta saadaan varmasti uuden veroinen, Töhönen toteaa.

Yritysasiakkuus kannattaa

Monelle yritykselle auto on tärkeä väline sen päivittäisten toimintojen hoitamisessa ja voihan auto olla työntekijän liikkuva toimistokin. Haverin yllättäessä on tärkeää saada työväline nopeasti kuntoon ja pyörät pyörimään.

– Olemme tehneet yritysasiakkaiden vahinkoasioiden hoidon mahdollisimman helpoksi. Huolehdimme vahingon tarkastamisesta, noudamme auton korjaukseen ja palautamme sen korjattuna ja pestynä takaisin. Parhaimmillaan kaikki tämä hoituu yhdellä puhelinsoitolla, sanoo Töhönen.

Osaamista modernin autoilun tarpeisiin

Autoklinikan taitavat mekaanikot ovat perehtyneet myös kasvussa olevan sähkö- ja hybridiautoilun tarpeisiin.

– Olemme koko ajan hermoilla, henkilökunnan koulutuksen ansiosta ammattitaitoomme voi luottaa myös uusimman autoteknologian osalta. Korjaamme takuutyönä myös kaiken merkkiset sähköautot ja hybridit, muistuttaa Töhönen lopuksi.

Haluatko oman yrityksen esille tähän?

Ota yhteyttä

Muita uutisia