Pyydä tarjous

Juvalle rakentuu uusi täyden palvelun Avant Center

Avant 650:ssa on Avant 700 -sarjan tehot pienemmässä 600-sarjalaisen rungossa.
Avant 650:ssa on Avant 700 -sarjan tehot pienemmässä 600-sarjalaisen rungossa.
04.07.2022 | Yrityselämässä tapahtuu

Jukotech on tehnyt raskaan kaluston huoltoja ja kenttähuoltoja vuodesta 1984 lähtien ja pisimmät asiakassuhteet ovat kestäneet jo yli 32 vuotta. Jukotech aloitti Avant-pienkuormaajien huollot noin 10 vuotta sitten ja koneiden myynnin noin kuusi vuotta sitten. Yhteistyö sai uuden muodon, kun Avant Tecno Oy osti Jukotechin myyntiliiketoiminnan.

– Nyt kun Avant päätti rakentaa oman valtakunnallisen myyntiorganisaation, teimme heidän aloitteestaan liiketoimintakaupan, jossa meidän Avant ja Leguan -myyntiliiketoiminta siirtyi Avant Tecno Oy:lle, Jukotech Oy:n toimitusjohtaja Kari Autio kertoo.

Jukotechin huoltohenkilöstö pysyy samana, mutta yhtiön Keski-Suomen myyntimies Jorma Venäläinen siirtyi Avantille ja lähtee vetämään Keski-Suomen Avant Centeriä Jyväskylässä.

Jukotech Oy:n toimitusjohtaja Kari Autio. Aution vetämä Avant Center palvelee koko Itä-Suomen aluetta.

Juvan Avant-myymälä palvelee asiakkaita monipuolisesti

– Tällä hetkellä meillä on jo olemassa oleva Avant-myymälä, josta koneita on jo myytykin puolitoista vuotta. Myymälästä löytyy Avant-mallisto työlaitteineen, joita pääsee myös koeajamaan. Uusi Avant Center -halli valmistuu arviolta vuosien 2023–2024 aikana.

Autio mainitsee, että rakentuvaan Avant Centeriin saadaan Avantin kone- ja työlaitemallisto entistä laajemmin esille. Esittelyssä ja koekäytössä ovat myös Leguan-henkilönostimet, joten esillä on koko Avant Group -konsernin tuoterepertuaari. Avant Centerin yhteyteen tulee lisäksi koeajokenttä, missä pääsee testamaan koneita ja työlaitteita käytännössä.

Avantin oman Avant Center -myyntiorganisaation rakentamisen taustalla oli Aution mukaan idea keskusteluyhteyden helpottamisesta suoraan konevalmistajaan.

– Avant Centereitä tulee rakentumaan useita ympäri Suomen. Avant Centerit ovat tietynlaisia toiminnan tukipisteitä, jonne voi tulla tutustumaan koneisiin ja koeajamaan niitä, mutta niiden kautta tullaan tekemään edelleenkin perinteistä kenttätyötä myynnin suhteen.

Aution vetämä toimipiste palvelee koko Itä-Suomen aluetta, mutta asiakkaita tulee toki paljon kauempaakin.

– Meillä pääsee katsomaan ja koeajamaan eri konemalleja. Järjestämme myös kenttäkoeajoja, jolloin viemme koneen asiakkaalle pariksi päiväksi koeajoon ja keskustelemme kokemuksista, Autio toteaa.

Avant on monipuolinen pienkuormaaja

– Avantin tarina sai alkunsa maataloudesta ja sen erityistarpeista, mutta sieltä se on lähtenyt levittäytymään muihinkin kohderyhmiin. Aika moni on löytänyt Avantin mönkijän jälkeen seuraavana vaihtoehtona vaikkapa lumenaurauksesta. Pienkuormaajat soveltuvat jopa raskaan teollisuuden tarpeisiin – olemme toimittaneet koneita mm. Nesteen öljynjalostamolle ja UPM:lle.

Autio kertoo, että Avantin isommat koneet, 700- ja 800-sarjalaiset, ovat pystyneet syrjäyttämään pieniä ulkotrukkeja tehokkuudellaan ja monikäyttöisyydellään.

– Olemme myyneet meidän isompia työkoneita mm. LVI-alan tukkureille. Koneet ovat omalta massaltaan noin 2500 kg:n painoisia, eli puhutaan pienkuormaajista.

Pienikokoiset Avant-pienkuormaajat soveltuvat erityisen hyvin ahtaisiin paikkoihin ja rakennustyömaille, joissa rakennukset ovat hyvin lähekkäin toisiaan.

Uusi 600-sarjalainen tarjoaa suurta tehoa pienessä rungossa

Autio mainitsee Avant-uutuuksista 650i-mallin. Kuormaajassa on Kubotan nelisylinterinen turboahdettu 44 hevosvoiman dieselmoottori, eli käytännössä Avant 700 -sarjan tehot pienemmässä 600-sarjalaisen rungossa.

– Kyseessä on siis erittäin kompakti tehopakkaus. 600-sarjalainen on useisiin kohteisiin ulkomitoiltaan sopiva kone. Lisävarusteena saa GT-ohjaamon, jonka kautta ajamiseen saadaan mukavuutta.

Koneilla korkea käyttöaste

Avantin vahvuuksiin kuuluu koneiden laaja työlaitevalikoima. Työlaitteiden kautta koneiden käyttäjille voi syntyä ihan uusia ideoita ja mahdollisuuksia niiden entistä monipuolisempaan käyttöön.

– Erityisesti kiinteistönhoidossa olemme huomanneet sen, että koska talvikunnossapito on sesonkiluontoista, koneet jäävät usein seisomaan kesäajaksi. Avantiin löytyy työlaitteina mm. kadunpesulaitteet, harjalaitteet sekä kantojyrsimet – vaihtoehtoja on runsaasti. Aika monesta kiinteistönhuoltoyrityksestä on saatu palautetta, että koneille on löytynyt uusia käyttömahdollisuuksia.

Avantin kotimaisuus on merkittävä vahvuus

– Olen tehnyt töitä trukkipuolella ja myös maahantuonut amerikkalaisvalmisteisia trukkeja.

Tiedän kokemuksesta, että on todella merkittävä etu, jos tekninen tuki sekä varaosat löytyvät kotimaasta ja keskustelu valmistajan kanssa onnistuu suomen kielellä.

Yksikään konevalmistaja ei pysty tekemään ikiliikkujia, joten teknisten vastoinkäymisten kohdalla mitataan Aution mukaan valmistajan kykyä palvella asiakasta varaosien ja huollon osalta.

– Avantin omistajat voivat soittaa suoraan tehtaalle ja huoltopisteitäkin löytyy ympäri Suomen.

Kuvassa henkilönostin Leguan 135 NEO. Leguan kulkee pienessä tilassa ja sillä voidaan kulkea hyvinkin haastavissa maastoissa.

Monipuolinen Leguan-henkilönostin

Leguan on Avantin tytäryhtiö, joka valmistaa päältä ajettavia maastokelpoisia henkilönostimia.

– Leguan on todella hyvä nostinmalli, joka on myös suosittu myynti- ja vuokratuote. Nostimessa on polttomoottorikäyttö ja lisävarusteena myös sähkökäyttö. Leguan kulkee pienessä tilassa ja sillä voidaan kulkea hyvinkin haastavissa maastoissa.

Autio mainitsee, että aika monessa tapauksessa nostimen kuljettajalta loppuu kantti ennemmin kuin Leguanista etenemiskyky. Mm. puolustusvoimat käyttävät Leguan-henkilönostimia.

– Tarjolla on sekä tela- että pyöräalustaista Leguania. Nostin kulkee oman peräkärryn päällä, josta käsin sitä voidaan käyttää tai vaihtoehtoisesti henkilönostin voidaan ajaa kohteeseen. Tämä tekee Leguan-henkilönostimesta äärimmäisen monipuolisen ja tehokkaan työkalun vaikkapa kunnossapitotöihin.

Ulottuvuuksissa pienempi Leguan-nostin ulottuu 13,5 metriin ja isommalla päästään 19 metriin saakka.

– 13,5 metrin nostin on bensiinikäyttöinen ja 19 metrin nostin puolestaan dieselkäyttöinen. Molempiin nostimiin saa optiona 220 voltin sähkökäytön. Kun ensin mennään polttonesteen voimin työkohteeseen, voidaan käyttöä jatkaa haluttaessa sähkövirralla, Autio esittelee.

www.avanttecno.com/fi