KONE 24/7 Älykäs on tulevaisuuden kunnossapitopalvelu tämän päivän hisseissä

Facebook
18.03.2022 | Sosiaali- ja kuntatalous

KONE 24/7 Älykäs antaa mahdollisuuden nähdä tulevaisuuteen ja auttaa suunnittelemaan hissien ylläpidon ja investointien taloutta perustelluin tiedoin arvailun sijaan. KONE 24/7 Älykäs -kunnossapitopalvelu hyödyntää edistynyttä analytiikkaa, jonka avulla päästään käsiksi siihen, millaista huolenpitoa hissi tarvitsee ja milloin.

Ennakointia, budjetoitavuutta ja läpinäkyvyyttä

KONE 24/7 Älykäs koostuu kolmesta osa-alueesta. Ennakointi tunnistaa mahdolliset vian aiheuttajat etukäteen.

– Hissilaitteiden käyttöhäiriöt ja yllättävät kustannukset vähenevät, kiteyttää myyntipäällikkö/tiimipäällikkö Timi Peltomäki ennakoinnin edut.

Toinen osa-alue on dataan pohjautuva pitkän tähtäimen suunnittelu. KONE 24/7 Älykäs kertoo jopa komponenttitasolla, mitä korjauksia tarvitsee tehdä seuraavan viiden vuoden aikana.

– Budjetointi helpottuu, kun on olemassa selkeä näkymä siitä, missä vaiheessa laitteisiin on tehtävä investointeja. Esimerkiksi sairaalaympäristössä voidaan hyvissä ajoin suunnitella kriittisten hissien modernisointien ajaksi vaihtoehtoiset kulkureitit.

Kolmas KONE 24/7 Älykkään osa-alue on KONE Online -palvelu. Se on asiakasportaali, jossa näkyvät aiemmin suoritetut työt ja pitkän tähtäimen suunnitelma tulevaisuuteen. Palvelu voi lähettää raportin automaattisesti, jos käyttäjä niin haluaa. KONE Onlinea voi käyttää sekä selaimella että KONE Mobiili -sovelluksella.

Positiivisia käyttäjäkokemuksia

KONE 24/7 Älykäs -palvelua käytetään jo monessa paikassa. Timi Peltomäen mukaan käyttäjät ovat olleet tyytyväisiä.

– Ennakoitavuus, suunnitelmallisuus ja läpinäkyvyys nousevat uudelle tasolle. Olemme saaneet vikoja vähennettyä ja käytettävyyttä lisättyä. Hissien käyttäjien turvallisuus on parantunut, mikä on hyvin tärkeä seikka.

KONE 24/7 Älykäs tehostaa käyttäjäorganisaationsa toimintaa, ja samalla myös ympäristö hyötyy. Ympäristön kannalta plussia ovat oikea-aikaisten korjausten ansiosta pidentyneet käyttöiät sekä sujuva huoltologistiikka, kun samalle kohteelle tehtäviä useita käyntejä voidaan yhdistää tehtäväksi yhdellä kertaa.

– KONE 24/7 Älykkään tuottama data hissien käyttömääristä ja ajankohdista avaa mielenkiintoisia näkymiä kokonaisvaltaiseen Smart Building -järjestelmään, Peltomäki pohtii.

Edelläkävijän osaaminen asiakkaiden hyödyksi

KONEen palveluajatus lähtee siitä, että asiakkaan kanssa käydään yhdessä tämän toiveet ja tarpeet läpi.

– Kerromme, mitä hyötyjä tarjoamistamme ratkaisuista asiakkaalle olisi. KONEeen asiantuntemus on käytettävissä jo rakennusprojektin alusta lähtien. Esimerkiksi uudisrakennuksia varten meillä on People Flow -suunnittelu- ja -konsultointipalvelu, joka arvioi rakennuksessa tarvittavaa laitemäärää ja -sijoittelua datamallinnuksen avulla, kertoo Peltomäki.

KONE-konserni kehittää jatkuvasti tuotteita ja palveluita. Vuonna 2020 KONE lanseerasi DX-hissiperheen.

– Lyhenne tulee sanoista Digital Experience. DX-hisseissä on valmius verkkoyhteydelle sekä lisäksi API-rajapinnat, joiden avulla asiakas voi liittää hisseihin itse kehittämiään ratkaisuja KONEen palveluiden lisäksi. KONE-hissit ovat valmiina tulevaisuuteen.

– Hissien lisäksi KONE valmistaa moderneja liukuportaita ja automaattiovia, Peltomäki muistuttaa.

Sairaalarakentamisen hyvä kumppani

Terveydenhuolto on KONEelle merkittävä asiakassegmentti. KONE Health and Well-being -ratkaisuista löytyy toiminnallisuuksia, jotka ovat terveydenhuollon kohteissa erittäin hyödyllisiä. Esimerkiksi KONE Elevator AirPurifier -ilmanpuhdistin poistaa hissin sisäilmasta epäpuhtauksia fotokatalyyttisen oksidaation (Photocatalytic Oxidation PCO™) avulla.

– Tarjoamme hisseihin myös antibakteerisia pintoja, Timi Peltomäki lisää.

– KONE on aina asiakasta lähellä. Meillä on laajin ja tihein asentajaverkosto, aluetoimistomme kattavat koko maan. KONEeen oma asiakaspalvelutiimi vastaa puheluihin kellon ympäri.

www.kone.fi/olemassa-olevat-rakennukset/247-alykas/
Asiakaspalvelu (ark. klo 8–16)
Puh: +358 (0) 800 150 63 (valinta 3)
Varanro: +358 (0) 800 144 774
[email protected]
Facebook
LinkedIn
Twitter
YouTube

Haluatko oman yrityksen esille tähän?

Ota yhteyttä