KONE 24/7 Älykäs on tulevaisuuden kunnossapitopalvelu tämän päivän hisseissä

Facebook
18.03.2022 | Sosiaali- ja kuntatalous

KONE 24/7 Älykäs antaa mahdollisuuden nähdä tulevaisuuteen ja auttaa suunnittelemaan hissien ylläpidon ja investointien taloutta perustelluin tiedoin arvailun sijaan. KONE 24/7 Älykäs -kunnossapitopalvelu hyödyntää edistynyttä analytiikkaa, jonka avulla päästään käsiksi siihen, millaista huolenpitoa hissi tarvitsee ja milloin.

Ennakointia, budjetoitavuutta ja läpinäkyvyyttä

KONE 24/7 Älykäs koostuu kolmesta osa-alueesta. Ennakointi tunnistaa mahdolliset vian aiheuttajat etukäteen.

– Hissilaitteiden käyttöhäiriöt ja yllättävät kustannukset vähenevät, kiteyttää myyntipäällikkö/tiimipäällikkö Timi Peltomäki ennakoinnin edut.

Toinen osa-alue on dataan pohjautuva pitkän tähtäimen suunnittelu. KONE 24/7 Älykäs kertoo jopa komponenttitasolla, mitä korjauksia tarvitsee tehdä seuraavan viiden vuoden aikana.

– Budjetointi helpottuu, kun on olemassa selkeä näkymä siitä, missä vaiheessa laitteisiin on tehtävä investointeja. Esimerkiksi sairaalaympäristössä voidaan hyvissä ajoin suunnitella kriittisten hissien modernisointien ajaksi vaihtoehtoiset kulkureitit.

Kolmas KONE 24/7 Älykkään osa-alue on KONE Online -palvelu. Se on asiakasportaali, jossa näkyvät aiemmin suoritetut työt ja pitkän tähtäimen suunnitelma tulevaisuuteen. Palvelu voi lähettää raportin automaattisesti, jos käyttäjä niin haluaa. KONE Onlinea voi käyttää sekä selaimella että KONE Mobiili -sovelluksella.

Positiivisia käyttäjäkokemuksia

KONE 24/7 Älykäs -palvelua käytetään jo monessa paikassa. Timi Peltomäen mukaan käyttäjät ovat olleet tyytyväisiä.

– Ennakoitavuus, suunnitelmallisuus ja läpinäkyvyys nousevat uudelle tasolle. Olemme saaneet vikoja vähennettyä ja käytettävyyttä lisättyä. Hissien käyttäjien turvallisuus on parantunut, mikä on hyvin tärkeä seikka.

KONE 24/7 Älykäs tehostaa käyttäjäorganisaationsa toimintaa, ja samalla myös ympäristö hyötyy. Ympäristön kannalta plussia ovat oikea-aikaisten korjausten ansiosta pidentyneet käyttöiät sekä sujuva huoltologistiikka, kun samalle kohteelle tehtäviä useita käyntejä voidaan yhdistää tehtäväksi yhdellä kertaa.

– KONE 24/7 Älykkään tuottama data hissien käyttömääristä ja ajankohdista avaa mielenkiintoisia näkymiä kokonaisvaltaiseen Smart Building -järjestelmään, Peltomäki pohtii.

Edelläkävijän osaaminen asiakkaiden hyödyksi

KONEen palveluajatus lähtee siitä, että asiakkaan kanssa käydään yhdessä tämän toiveet ja tarpeet läpi.

– Kerromme, mitä hyötyjä tarjoamistamme ratkaisuista asiakkaalle olisi. KONEeen asiantuntemus on käytettävissä jo rakennusprojektin alusta lähtien. Esimerkiksi uudisrakennuksia varten meillä on People Flow -suunnittelu- ja -konsultointipalvelu, joka arvioi rakennuksessa tarvittavaa laitemäärää ja -sijoittelua datamallinnuksen avulla, kertoo Peltomäki.

KONE-konserni kehittää jatkuvasti tuotteita ja palveluita. Vuonna 2020 KONE lanseerasi DX-hissiperheen.

– Lyhenne tulee sanoista Digital Experience. DX-hisseissä on valmius verkkoyhteydelle sekä lisäksi API-rajapinnat, joiden avulla asiakas voi liittää hisseihin itse kehittämiään ratkaisuja KONEen palveluiden lisäksi. KONE-hissit ovat valmiina tulevaisuuteen.

– Hissien lisäksi KONE valmistaa moderneja liukuportaita ja automaattiovia, Peltomäki muistuttaa.

Sairaalarakentamisen hyvä kumppani

Terveydenhuolto on KONEelle merkittävä asiakassegmentti. KONE Health and Well-being -ratkaisuista löytyy toiminnallisuuksia, jotka ovat terveydenhuollon kohteissa erittäin hyödyllisiä. Esimerkiksi KONE Elevator AirPurifier -ilmanpuhdistin poistaa hissin sisäilmasta epäpuhtauksia fotokatalyyttisen oksidaation (Photocatalytic Oxidation PCO™) avulla.

– Tarjoamme hisseihin myös antibakteerisia pintoja, Timi Peltomäki lisää.

– KONE on aina asiakasta lähellä. Meillä on laajin ja tihein asentajaverkosto, aluetoimistomme kattavat koko maan. KONEeen oma asiakaspalvelutiimi vastaa puheluihin kellon ympäri.

www.kone.fi/olemassa-olevat-rakennukset/247-alykas/
Asiakaspalvelu (ark. klo 8–16)
Puh: +358 (0) 800 150 63 (valinta 3)
Varanro: +358 (0) 800 144 774
[email protected]
Facebook
LinkedIn
Twitter
YouTube

Haluatko oman yrityksen esille tähän?

Ota yhteyttä

Katso myös tämä

Tämä verkkosivusto käyttää evästeitä paremman selauskokemuksen tarjoamiseksi
Näihin kuuluvat olennaiset evästeet, jotka ovat välttämättömiä sivuston toiminnan kannalta, sekä muut evästeet, joita käytetään vain anonyymeihin tilastollisiin tarkoituksiin, mukavuusasetuksiin tai henkilökohtaisen sisällön näyttämiseen. Voit itse päättää, mitkä luokat haluat sallia. Huomaa, että asetuksista riippuen kaikki sivuston toiminnot eivät välttämättä ole käytettävissä. Mikäli muutat valintoja, niin päivitä sivu uudelleen asetusten tallentamisen jälkeen.
Tämä verkkosivusto käyttää evästeitä paremman selauskokemuksen tarjoamiseksi
Näihin kuuluvat olennaiset evästeet, jotka ovat välttämättömiä sivuston toiminnan kannalta, sekä muut evästeet, joita käytetään vain anonyymeihin tilastollisiin tarkoituksiin, mukavuusasetuksiin tai henkilökohtaisen sisällön näyttämiseen. Voit itse päättää, mitkä luokat haluat sallia. Huomaa, että asetuksista riippuen kaikki sivuston toiminnot eivät välttämättä ole käytettävissä. Mikäli muutat valintoja, niin päivitä sivu uudelleen asetusten tallentamisen jälkeen.
Evästeasetuksesi on tallennettu